Content Marketing

Marketing treści to kluczowy element koncepcji marketingu przychodzączego (ang. Inbound Marketing) Dobry content potrafi zaciekawić, wzruszyć lub rozwiązać problem. Słaby content nic nie zdziała. I dlatego jedni w Content Marketing wierzą a inni nie.

Intencja informacyjna i transakcyjna

Intencja informacyjna i transakcyjna to najważniejsze powody, które zmuszają ludzi do wpisania czegokolwiek do wyszukiwarki. Można temat intencji rozkładać na więcej czynników. Moim zdaniem wszystkie pytania można pogrupować według tych dwóch intencji. SEO jest trochę bardziej skomplikowane, niż pozycjonowanie na wybrane słowa kluczowe i kupowanie linków. Może się zdziwisz, ale optymalizację strony internetowej robimy nie …

Intencja informacyjna i transakcyjna Read More »

Wartość postrzegana przez klienta

Miałem dziś ciekawe doświadczenie. Rozmawiałem z potencjalnym klientem na temat współpracy. Klient korzysta z usług dużej firmy konsultingowej, której płaci 5 razy więcej, niż ja wyceniam moje usługi. Jakość usług, które teraz kupuje klient, moim zdaniem nie jest 5 razy wyższa a porównywalna. Może nawet ja jestem lepszy? Dlaczego więc klient bez wahania kupuje produkt …

Wartość postrzegana przez klienta Read More »

Persona zakupowa w marketingu

Kim jest persona zakupowa? Wbrew pozorom dobre opisanie persony zakupowej nie jest proste. Dlatego powstało wiele szkół tworzenia person, powstały persony B2C, B2B i tak dalej. Masz to szczęście, że prowadzisz biznes w czasach marketingu cyfrowego, więc nie musisz opierać się wyłącznie na Twoim wyobrażeniu Buyer Persony. Możesz wykorzystać dane analityczne, na przykład z Google …

Persona zakupowa w marketingu Read More »

Jak wybrać media i kanały komunikacji?

Zastanawiasz się, jak wybrać media i kanały komunikacji marketingowej Twojej firmy? Wszystko zależy od celu biznesowego i grupy docelowej. Twój komunikat ma dotrzeć do Twoich obecnych i potencjalnych klientów. Czy wiesz, gdzie oni są? Z jakich mediów korzystają i jak to robią? A może nie masz pewności kto jest Twoim idealnym klientem? Jeśli tak, to …

Jak wybrać media i kanały komunikacji? Read More »