t-shaped digital marketer

Doświadczenie, wiedza, Rozwój

Ekspert SEO i contentu – Jacek Sobkowski

Jacek Sobkowski t-shaped digital marketer

Przez lata pracy w marketingu i sprzedaży popełniłem chyba większość możliwych do zrobienia błędów. Szczęśliwie miałem też trochę sukcesów. Czy nauczyłem się czegoś na błędach? Mam nadzieję 🙂 Nigdy nie ograniczałem się do wąskiej specjalizacji. To pewnie też był błąd. A może wręcz przeciwinie? Teraz wykorzystuję swoje doświadczenie w sprzedaży, marketingu i PR i dążę do tego, by zobaczyć i zrozumieć Big Picture.

Specjalizuję się w SEO i Content Marketingu, poczynając od strategii a kończąc na tworzeniu treści w zgodzie z najlepszymi zasadami SEO.  Czym różnię się od innych content writerów i SEO-wców?

  • Po pierwsze: jestem co najmniej „dwa w jednym”. Potrafię zrobić audyt strony internetowej i napisać dobry, zoptymalizowany tekst, który będzie interesujący dla ludzi.
  • Po drugie: wiem, jak się projektuje dobre strony internetowe pod względem User Experience i SEO – mam powody twierdzić, że wielu zawodowych projektantów stron ma z tym duży problem
  • Po trzecie: nie ma dla mnie trudnych tematów. Mam ponad 25 lat doświadczenia w biznesie dużym i małym, krajowym i międzynarodowym. Głównie w IT, ale sprzedawałem wino, pracowałem dla producenta oświetlenia LED, huty i fermy jaj.
  • Po czwarte: nie przestaję się uczyć. Zobacz moje certyfikaty SEO i Inbound Marketingu na stronie głównej. Kończę kurs reklamy na Facebooku u Artura Jabłońskiego i jednocześnie zdobywam kolejne skille na LinkedIn Learning, Hub Spot Academy i platformach SEO.

Moja wiedza, umiejętności i doświadczenie mogą teraz pracować na Twój sukces!

Sprawdź moją standardową ofertę

Może to nie jest kluczowa informacja, jednak dodam, że czynnie uprawiam sport (pobiegłem nawet kiedyś maraton w Berlinie), regularnie jeżdżę na rowerze, ćwiczę Tai Chi, dużo czytam i gram (kiepsko) na gitarze. Innymi słowy nie wybieram się jeszcze na emeryturę ani nie planuję przenosin w stan wiecznego spoczynku…

Jestem fanem F1, a mój podziw i szacunek dla Roberta Kubicy graniczy z fanatyzmen.

 

Jakimi metodami pracuje Jacek Sobkowski?

Dlaczego uważam, że nie ma problemów nie do rozwiązania? Bo doświadczenie nauczyło mnie, że każdy problem można rozwiązać w czterech krokach. Czasami trzeba je powtórzyć, ale algorytm jest prosty:

  1. Wyznaczam mierzalny cel SMART
  2. Opracowuję strategię i taktykę dojścia do celu
  3. Wyznaczam KPI, wprowadzam w życie działania operacyjne i monitoruję efekty
  4. Sukcesywnie oceniam rezultaty, wzmacniam to, co działa, zmieniam to, co nie działa

 

Słucham tego, co mówisz. Twój cel biznesowy wyznacza kierunek mojego SEO i Contentu

Jestem w grupie SEO na Faceboku, prowadzonej przez znaną markę i kiedyś padło tam pytanie od moderatora: „Jak klient może pomóc  w działaniach SEO?”

Odpowiedź „nie przeszkadzać” wzbudziła ogólny poklask i poparcie czołowych SEO speców PL. A ja się zagotowałem. Całe swoje biznesowe życie byłem klientem i „przeszkadzałem”! Kto jest dla kogo? Przecież to totalnie niezrozumienie tego, o co chodzi w tym biznesie! Taki SEO spec może dowiezie Ci linki, doda Ci słów kluczowych w Top 10, tyko, że to nie będą Twoje słowa, a jego. Twój biznes może nic na tym nie zyskać. A on odtrąbi swój sukces… A że na biznes to się nie przekłada? Bo przeszkadzasz…. Masakra!

Robiąc audyty stron internetowych wiele razy widziałem dobre wyniki działań SEO, niezłe projekty stron i ciekawy content, jednak te strony nie realizowały konwersji. Znasz taki przypadek? Firma niezadowolona z działań SEO, pieniądze wydane a efekty dalekie od oczekiwanych. Z drugiej strony specjalista SEO zdziwiony, bo teoretycznie dowozi efekty, linków tysiące, teksty napompowane słowami kluczowymi i zerwana umowa.  Dlaczego?

Moim zdaniem zabrakło wspólnego dążenia do celu nadrzędnego, czyli realizacji celów biznesowych.

SEO i content marketing nie są sztuką dla sztuki. Mają wspomagać biznes!

Dlatego ważne jest umieszczenie działań SEO i Content w  kontekście celów biznesowych. Strategia to plan, roadmapa, która prowadzi nas z pozycji, na których jesteśmy teraz, do celu – czyli tam, gdzie chcemy być.  Jeśli SEO się robi w oderwaniu od celu biznesowego firmy, to efekt zawsze będzie zły.

Zaczynam działania od zbadania stanu obecnego. Robię audyt SEO w trzech płaszczyznach:

  1. SEO technicznego
  2. Widoczności serwisu w SERP
  3. Struktury linków

Jak wiadomo, co jest do poprawienia, to można mierzyć i uczciwie oceniać wyniki, prawda?

Bezpłatny audyt Twojej strony internetowej!

Diagnoza serwisu internetowego

Spojrzenie z zewnątrz pozwala zobaczyć to, czego nie widać „od środka”. Zamów bezpłatny audyt SEO – możesz tylko na tym zyskać.


Zamów teraz bezpłatny audyt SEO

jacek sobkowski see you soon!