Moja historia (w dużym skrócie)

t-shaped digital marketer Jacek Sobkowski

Doświadczenie, wiedza, Rozwój

Ekspert komunikacji w erze marketingu cyfrowego

W międzynarodowym biznesie jestem praktycznie “od zawsze”. Ale realnie to spółce ACTION, do której dołączyłem na przełomie wieków, a przede wszystkim Piotrowi Bielińskiemu, zawdzięczam najwięcej. Przez 7 lat w Action bardzo dużo się nauczyłem i cieszę się, że mogłem mieć wkład w fantastyczny rozwój tej Firmy. Wierzę, że dadzą radę!  

Naturalnym, kolejnym etapem było przejście do vendora i tak powstało CONTRADE. Pracowałem między innymi dla KINGMAX’a, dużego, tajwańskiego producenta pamięci DRAM, z którym osiągnęliśmy w Polsce spore sukcesy. W 2007 nawiązałem współpracę z Yamo, gdzie między innymi współtworzyłem markę ABILITE.  Zawsze moja działalność jest wielowątkowa, a ja wykorzystuję wiedzę i doświadczenie z korzyścią dla Klientów. 

Już w ACTION zajmowałem się komunikacją i PR, jest to jedna z dziedzin, gdzie cały czas jestem aktywny. Teraz prowadzę projekty związane z Content Marketingiem, SEO i UX stron internetowych dla większych i mniejszych firm. 

Specjalizuję się w Content Writingu i optymalizacji treści pod kątem SEO.

Wiem, że doświadczenie jest zaletą, ale tylko poparte najnowszą wiedzą. Dlatego nie przestaję się szkolić.  Właśnie ukończyłem mocno rozbudowany, trzymiesięczny kurs “Certified SEO Manager”, prowadzony przez największą brytyjską firmę SEO, Blue Array.

Biegam, jeżdżę na rowerze, regularnie ćwiczę Tai Chi, czytam i gram (kiepsko) na gitarze.

Moją pasją jest wino – w Yamo powstał projekt Avecava.pl. Moja selekcja win zdobyła uznanie klientów i krytyków, czego dowodem są medale Grand Prix Magazynu Wino i targów Enoexpo.

Jestem fanem rajdów i F1, a mój podziw i szacunek dla Roberta Kubicy graniczy z fanatyzmen.

Projekty komunikacyjne

Digital Marketing jako nowe narzędzie realizacji strategii przedsiębiorstwa

Komunikacja w erze Digital

Czym jest strategia?

Konotacje wojskowe są nieprzypadkowe. Strategia to plan, roadmapa, która prowadzi nas z pozycji, na których jesteśmy teraz, do celu – czyli tam, gdzie chcemy być.  Jeśli firma ma jasną strategię, to wynikają z niej także cele, metody i kanały komunikacji z otoczeniem biznesowym, interesariuszami i klientami. Klienci firmy są aktywni w przestrzeni cyfrowej (mało kto teraz nie jest), to warto tam być, bo można tym kanałem do nich dotrzeć. Oczywiste jest, że trzeba komunikować rynkowi ofertę firmy – ale wiele firm zapomina lub lekceważy na przykład opcje wystąpienia sytuacji kryzysowych. 

Digital Marketing to nie tylko media społecznościowe, to także, a może przede wszystkim działania SEO/SEM.  Jeśli założymy, że praktycznie wszyscy rozumiemy potrzebę aktualizacji treści w social mediach, to nie jest już tak oczywista konieczność ciągłej aktualizacji treści wspomagającej pozycję firmy i jej produktów w wyszukiwaniu organicznym. SEO to nie sprint, nawet nie maraton. To never-ending-story! Z drugiej strony “digital” nie jest jedyną przestrzenią komunikacji. Kluczem do sukcesu jest umiejętne zgranie i dostosowanie prezencji w wielu kanałach.

Bezpłatny audyt

Diagnoza systemu Komunikacji

Spojrzenie z zewnątrz pozwala zobaczyć to, czego nie widać “od środka”. Zamów bezpłatną diagnozę – możesz tylko na tym zyskać.