t-shaped digital marketer
Doświadczenie, wiedza, Rozwój
Ekspert SEO i contentu – Jacek Sobkowski
Przez lata pracy w marketingu i sprzedaży popełniłem chyba większość możliwych do zrobienia błędów. Szczęśliwie miałem też trochę sukcesów. Czy nauczyłem się czegoś na błędach? Mam nadzieję 🙂 Nigdy nie ograniczałem się do wąskiej specjalizacji. To pewnie też był błąd. A może wręcz przeciwinie? Teraz wykorzystuję swoje doświadczenie w sprzedaży, marketingu i PR i dążę do tego, by zobaczyć i zrozumieć Big Picture.
Specjalizuję się w SEO i Content Marketingu, poczynając od strategii a kończąc na tworzeniu treści w zgodzie z najlepszymi zasadami SEO. Czym różnię się od innych content writerów i SEO-wców?
- Po pierwsze: jestem co najmniej „dwa w jednym”. Potrafię zrobić audyt strony internetowej i napisać dobry, zoptymalizowany tekst, który będzie interesujący dla ludzi.
- Po drugie: wiem, jak się projektuje dobre strony internetowe pod względem User Experience i SEO – mam powody twierdzić, że wielu zawodowych projektantów stron ma z tym duży problem
- Po trzecie: nie ma dla mnie trudnych tematów. Mam ponad 25 lat doświadczenia w biznesie dużym i małym, krajowym i międzynarodowym. Głównie w IT, ale sprzedawałem wino, pracowałem dla producenta oświetlenia LED, huty i fermy jaj.
- Po czwarte: nie przestaję się uczyć. Zobacz moje certyfikaty SEO i Inbound Marketingu na stronie głównej. Kończę kurs reklamy na Facebooku u Artura Jabłońskiego i jednocześnie zdobywam kolejne skille na LinkedIn Learning, Hub Spot Academy i platformach SEO.
Moja wiedza, umiejętności i doświadczenie mogą teraz pracować na Twój sukces!
Sprawdź moją standardową ofertę
Może to nie jest kluczowa informacja, jednak dodam, że czynnie uprawiam sport (pobiegłem nawet kiedyś maraton w Berlinie), regularnie jeżdżę na rowerze, ćwiczę Tai Chi, dużo czytam i gram (kiepsko) na gitarze. Innymi słowy nie wybieram się jeszcze na emeryturę ani nie planuję przenosin w stan wiecznego spoczynku…
Jestem fanem F1, a mój podziw i szacunek dla Roberta Kubicy graniczy z fanatyzmen.
Jakimi metodami pracuje Jacek Sobkowski?
Dlaczego uważam, że nie ma problemów nie do rozwiązania? Bo doświadczenie nauczyło mnie, że każdy problem można rozwiązać w czterech krokach. Czasami trzeba je powtórzyć, ale algorytm jest prosty:
- Wyznaczam mierzalny cel SMART
- Opracowuję strategię i taktykę dojścia do celu
- Wyznaczam KPI, wprowadzam w życie działania operacyjne i monitoruję efekty
- Sukcesywnie oceniam rezultaty, wzmacniam to, co działa, zmieniam to, co nie działa
Słucham tego, co mówisz. Twój cel biznesowy wyznacza kierunek mojego SEO i Contentu
Jestem w grupie SEO na Faceboku, prowadzonej przez znaną markę i kiedyś padło tam pytanie od moderatora: „Jak klient może pomóc w działaniach SEO?”
Odpowiedź „nie przeszkadzać” wzbudziła ogólny poklask i poparcie czołowych SEO speców PL. A ja się zagotowałem. Całe swoje biznesowe życie byłem klientem i „przeszkadzałem”! Kto jest dla kogo? Przecież to totalnie niezrozumienie tego, o co chodzi w tym biznesie! Taki SEO spec może dowiezie Ci linki, doda Ci słów kluczowych w Top 10, tyko, że to nie będą Twoje słowa, a jego. Twój biznes może nic na tym nie zyskać. A on odtrąbi swój sukces… A że na biznes to się nie przekłada? Bo przeszkadzasz…. Masakra!
Robiąc audyty stron internetowych wiele razy widziałem dobre wyniki działań SEO, niezłe projekty stron i ciekawy content, jednak te strony nie realizowały konwersji. Znasz taki przypadek? Firma niezadowolona z działań SEO, pieniądze wydane a efekty dalekie od oczekiwanych. Z drugiej strony specjalista SEO zdziwiony, bo teoretycznie dowozi efekty, linków tysiące, teksty napompowane słowami kluczowymi i zerwana umowa. Dlaczego?
Moim zdaniem zabrakło wspólnego dążenia do celu nadrzędnego, czyli realizacji celów biznesowych.
SEO i content marketing nie są sztuką dla sztuki. Mają wspomagać biznes!
Dlatego ważne jest umieszczenie działań SEO i Content w kontekście celów biznesowych. Strategia to plan, roadmapa, która prowadzi nas z pozycji, na których jesteśmy teraz, do celu – czyli tam, gdzie chcemy być. Jeśli SEO się robi w oderwaniu od celu biznesowego firmy, to efekt zawsze będzie zły.
Zaczynam działania od zbadania stanu obecnego. Robię audyt SEO w trzech płaszczyznach:
- SEO technicznego
- Widoczności serwisu w SERP
- Struktury linków
Jak wiadomo, co jest do poprawienia, to można mierzyć i uczciwie oceniać wyniki, prawda?
Bezpłatny audyt Twojej strony internetowej!
Diagnoza serwisu internetowego
Spojrzenie z zewnątrz pozwala zobaczyć to, czego nie widać „od środka”. Zamów bezpłatny audyt SEO – możesz tylko na tym zyskać.
Zamów teraz bezpłatny audyt SEO
