Praca dla Ecolet.ro to wyjątkowe doświadczenie. Przyznaję od razu – nie znam rumuńskiego! Jak to możliwe, że z sukcesem tworzę treści po rumuńsku i zdobywam dla Ecolet ruch organiczny w rumuńskim Google? Odpowiedzią jest… Ahrefs!
Spis treści:
Ecolet – problemy i wyzwania SEO
Ecolet ro to rumuński broker kurierski. Trafiłem tam pod koniec 2020 roku, dzięki współpracy z Apaczka.pl, dla której pisałem teksty informacyjne. Wyzwanie było jasne: poprawić widoczność strony ecolet.ro w wynikach wyszukiwania organicznego.
W tamtym czasie strona była widoczna w Internecie od mniej więcej roku. Przez ten czas osoba odpowiedzialna za content i SEO opublikowała kilkanaście wpisów. Ponieważ nie było ruchu organicznego, zostałem poproszony o przeanalizowanie przyczyn. Tak też zrobiłem i wyszło mi, że:
- wpisy nie są zoptymalizowane – brakuje opisów meta, linkowania wewnętrznego, obrazów, itd. Po prostu jest trochę tekstu
- brak Call To Action
- brak powiązań treści – pojedyncze zagadnienia pobieżnie opisane, bez rozwinięcia tematu
Problemem do rozwiązania było zniwelowanie gigantycznego content gap w stosunku do konkurencji.
Rozwiązanie
Rozwiązaniem problemu „content gap” jest tylko i wyłącznie produkcja i publikacja wartościowego contentu. Jak to zrobić? Wystarczą trzy kroki:
Opracowanie strategii contentu: firmowa strona internetowa jest przede wszystkim po to, aby informować o firmie, jej produktach lub usługach i sprzedawać te produkty lub usługi. W pierwszej kolejności postawiłem na opisanie usług Ecolet, dla kogo są one przeznaczone i jak z nich korzystać. W ten sposób powstały klastry tematyczne, które stopniowo rozwijałem, bazując na produkcji contentu zoptymalizowanego na wartościowe słowa kluczowe.
Strategia słów kluczowych: tutaj przyszła mi z pomocą analiza konkurencji i program Ahrefs, jedno z moich ulubionych narzędzi SEO. Bez problemu zidentyfikowałem wartościwe słowa kluczowe, na które konkurenci są widoczni i pozyskują ruch organiczny, a Ecolet nie.
Produkcja contentu zoptymalizowanego na wartościowe słowa kluczowe: pozostało systematycznie publikowanie dobrze zoptymalizowanych tekstów , analiza wynikow, wprowadzanie poprawek. A oto rezultaty:
Jak skutecznie pisać rumuńskie teksty nie znając języka?
Wydałwałoby się, że to „mission impossible”. Nie w XXI wieku i nie za darmo! Do opracowania contentu SEO po rumuńsku, oprócz Ahrefsa, używam kilku innych, płatnych narzędzi, oferujących wsparcie wielojęzyczne. Dlatego nie jest dla mnie problemem tworzenie wartościowego contentu po rumuńsku lub w innych językach. Od grudnia 2020 na ecolet.ro opublikowałem 85 tekstów, a serwis wyszedł z internetowego niebytu i awansował do pierwszej piątki rumuńskich pośredników kurierskich.
Źródło: jak wyżej
Prawie 200 słów kluczowych w Top10, uzyskane wyłącznie przez prawidłowo zoptymalizowany content – bez wsparcia linków zewnętrznych (budżet), osobiście uważam za sukces.
Z pewnością jest wiele do porawienia w serwisie pod kątem technicznego SEO – nie jest tu idealnie. Jednak pamiętajmy, że najlepsza technicznie strona, bez wartościowego contentu nie ma szans na wysokie pozycje w wyszukiwaniu organicznym. Z kolei z doświadczenia wiem, że strony technicznie bardzo słabe mogą rankować wysoko, bo Google docenia wartościowy content.
Jeśli chcesz zamówić u mnie wartościowy content w obcym języku, skontaktuj się ze mną.