zaprojektować stronę internetową

Jak zaprojektować stronę internetową?

82 / 100

Chcesz zaprojektować stronę internetową, która będzie wysoko w wynikach wyszukiwania? Zrób to zgodnie z zasadami SEO! Nieważne, czy robisz projekt strony sam, czy zlecasz agencji. Te trzy etapy plus dodatkowy, czwarty, opisany w podsumowaniu, pozwolą Ci zwiększyć szanse na wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania i dobry współczynnik konwersji.

1. Co chcesz osiągnąć projektując stronę internetową? Określ CEL

jak zaprojektować stronę internetową

Dlaczego budujesz stronę internetową? Pewnie chcesz, by Internauci dowiedzieli się o Twojej firmie, jej usługach i produktach. A może by kupowali w Twoim e-sklepie, zapisywali na newsletter lub pobierali darmowe materiały? Jeśli podchodzisz do projektowania strony wiedząc, co chcesz dzięki stronie osiągnąć to bardzo dobrze! Przykłady, które wymieniłem to konwersje – czyli pożądane działania gości na Twojej stronie. Twoje cele mogą być zupełnie inne. Ważne, żeby wiedzieć, jakie.

Niemal codziennie robię audyty różnych stron internetowych. Część witryn jest prostymi wizytówkami, odpowiadającymi na pytanie – kim jesteśmy, co robimy, jak można się z nami skontaktować. I na tym koniec. I jeśli taki jest Twój cel, to OK! To nie jest tak, że każdy musi mieć stronę z tysiącem podstron. Mam znajomego, który jest coachem. Zajrzałem na jego stronę i się trochę zdziwiłem, że nic tam praktycznie nie ma.Okazuje się, że dla niego źródłem klientów jest LinkedIn. Taką ma strategię komunikacji i, jeśli realizuje swoje cele biznesowe, wszystko jest okej. Jego wybór. Teoria jest taka, żeby w pierwszej kolejności inwestować we własne media. Najważniejszym medium własnym jest Twój serwis internetowy. Jeśli chcesz, żeby Cię widzieli w Sieci, najlepiej od razu zaprojektować stronę internetową zgodnie z zasadami SEO

2. Jak zaprojektować stronę internetową w zgodzie z SEO?

jak zaprojektować stronę internetową seo

Kliknij obraz powyżej i dowiedz się, dlaczego SEO jest ważne

Kilkoro moich znajomych pracuje właśnie nad nowymi stronami internetowymi. Zgłaszam się z pomocą, a oni mi na to (jakby się umówili): “nie, teraz nie potrzebuję SEO, najpierw opublikuję nową stronę i wtedy porozmawiamy“.

A może warto pomyśleć o SEO już na etapie projektowania strony?

Oto, na co proponuję zwrócić uwagę:

  • Architektura serwisu. Ważne jest, co się znajdzie na stronie głównej, a co na stronach drugiego, trzeciego, czwartego poziomu. Jak te treści będą powiązane poprzez linkowanie wewnętrzne. Projektuj stronę zgodnie z zasadą “od ogółu do szczegółu” Weź kartkę i ołówek i narysuj strukturę serwisu. Możesz zrobić to także online. Moim ulubionym narzędziem jest darmowy https://gitmind.com
  • Najważniejsze strony (pillar pages) – czyli te, gdzie się odbywa konwersja – zaplanuj dla nich właściwe miejsce w strukturze serwisu.
  • Słowa kluczowe – jakie najlepiej pasują do Twojego projektu? Jak je znaleźć? Skąd wiadomo, że to konkurencyjne słowa? Analiza słów kluczowych to zadanie dla specjalisty SEO!
  • Wybór platformy technicznej – świat nie kończy się na WordPressie. Ciekawą alternatywą jest na przykład Jamstack – środowisko do tworzenia statycznych witryn internetowych – temat na osobny artykuł. Wszystko zależy od CELU!
  • Wydajność motywu. Pewnie i tak Twoim wyborem będzie WordPress. Zwróć uwagę na wydajność. Google stale podkreśla wagę szybkości ładowana stron jako ważny dla doświadczeń użytkownika (UX). Podstawowe wskaźniki internetowe, czyli Core Web Vitals nowy, ważny czynnik rankingowy. Już od maja 2021! Jak sprawdzić wydajność strony? Na przykład tymi czterema bezpłatnymi narzędziami

zaprojektować stronę internetową content

3. Zaplanuj content. Bez treści nie ma szans na wysokie pozycje w Google.

Ostatnio robiłem audyt strony agroturystyki. Wszystko było OK, brakowało tylko… treści. Właścicielka była w szoku, bo taka ładna strona (fakt, była ładna) i nie ma wcale rezerwacji. Dlaczego? Ano dlatego, że Google ją zindeksowało na 3 (słownie: trzy) frazy kluczowe przez 2 lata istnienia serwisu…

Jeśli Ty chcesz, żeby Twoja strona była widoczna na więcej słów kluczowych w wynikach wyszukiwania to:

  • wybierz “swoje” słowa kluczowe – patrz punkt 2
  • zaplanuj treści, które będą czytali ludzie a nie Google. Dobrze jest stworzyć profile odbiorców czyli Buyer Persony
  • Zaplanuj kalendarz publikacji treści – najlepiej z wyprzedzeniem – na 3 miesiące lub więcej. Pomoże Ci to publikować nowe wpisy
  • Twórz i publikuj
  • Pamiętaj o słowach kluczowych w tytule, nagłówkach, ich prawidłowej długości i strukturze, opisach meta i tak dalej (pewnie się zastanawiasz: wtf ???)
  • Monitoruj efekty – na przykład przy pomocy narzędzia SEMSTORM
  • Włącz Google Analytics i Google Search Console. Uzupełnij statystyki danymi z Ahrefs Webmaster Tools
  • Wprowadzaj zmiany i śledź postępy
  • Nie przestawaj! SEO i Content to zadania ciągłe.

Sporo tego? Już Cię głowa rozbolała? Niestety tak to właśnie wygląda. Tu nie ma dróg na skróty. Ktoś to musi zrobić. Nie masz czasu? Zajrzyj na stronę Oferta SEO i Content, może znajdziesz rozwiązanie? Albo zadzwoń lub napisz, pogadamy o tym.

Jak dobrze zaprojektować stronę internetową – podsumowanie

Nie wystarczy dobrze zaprojektować stronę internetową i wypełnić ją dobrym contentem. To dopiero połowa drogi do sukcesu. Druga połowa, a niektórzy twierdzą, że nawet 80% czasu, to promocja treści.

Promuj Twoją stronę i buduj swój autorytet w Sieci

Jak promować treści na stronie? Najlepiej poprzez inne kanały komunikacji. Jak może wiesz, media dzielimy na:

  • własne (owned)
  • pozyskane (earned)
  • zakupione (paid)

Social Media to bardzo dobre miejsce na promocję Twojej oferty. Facebook, LinkedIn, Pinterest, Tik Tok… można wymieniać dalej, Każde medium ma inny charakter i innych odbiorców. Oprócz publikowania treści bezpłatnych możesz wykorzystać te media do publikowania ogłoszeń, które skierują ruch na Twoje Pillar Pages i będziesz mieć szanse na lepszy współczynnik konwersji.

Być może czujesz, że ilość tematów, wątków i pracy związanej z projektowaniem strony internetowej Cię przytłacza i odechciewa Ci się bawić w ten cały marketing cyfrowy. Jestem tu po to, żeby Ci doradzić i pomóc osiągać zamierzone efekty. Chętnie pomogę Ci zaprojektować stronę internetową. Daj znać w komentarzu, z czym masz największy kłopot.

22520cookie-checkJak zaprojektować stronę internetową?

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.