I na koniec tego przydługiego wpisu rzecz może najważniejsza, o której mało kto pamięta. Promocja treści i budowanie reputacji.
Możesz napisać super wspaniały tekst, na przykład taki, jak ten który teraz czytasz, a jeśli go nie wypromujesz, to Twoja praca pójdzie na marne. Google bardzo lubi i wysoko ocenia strony i domeny, do których prowadzi dużo wartościowych linków. Algorytm przez to rozumie, że strona jest popularna, poważana i wiarygodna i daje jej wysoki ranking.
Generalnie „link building” jest najtrudniejszą ale za to najbardziej efektywną częścią SEO. Kilka lat temu podstawą SEO były systemy wymiany linków, farmy linków, kupowanie i sprzedawanie linków. Te praktyki są stosowane też współcześnie. Osobiście bardzo odradzam takie działania, określane jako Black/Grey Hat SEO. Google dobrze wie, że takie działanie chce „przechytrzyć” algorytm i skutecznie je zwalcza, usuwając takie strony czasowo lub definitywnie z indeksu. A nie o to chodzi w SEO, prawda?
Łukasz, to nie jest takie proste. Pracuję dla dużej firmy i obowiązuje mnie NDA, czyli nie mogę o tej pracy publicznie opowiadać. Ale jest inne rozwiązanie – kliknij w button „zamów bezpłatny audyt SEO” i się dowiesz co i jak robię.
Zróbcie casestudy jakiegoś waszego serisu