Dlaczego SEO jest ważne?

We wpisie Co to jest SEO, starałem się wyjaśnić najważniejsze obszary optymalizacji. Teraz czas odpowiedzieć na pytanie, dlaczego SEO jest ważne?

Dobre SEO to trwałe, wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania

Są dwie drogi do wysokich pozycji na stronach wyników wyszukiwania:

  • płatna reklama Google Ads (AdWords)
  • optymalizowane wpisy wyszukiwane organicznie

Jeśli chcesz szybko pojawić się na pierwszej stronie wyników Google, wystarczy duży budżet na płatną kampanię i już. Jesteś tam praktycznie od razu. Problem w tym, że gdy przestaniesz płacić to natychmiast z tych wyników wypadasz.

Alternatywą jest budowanie obecności organicznej i pojawianie się wysoko w “darmowych” wynikach. Dlaczego cudzysłów? Dlatego, że darmowe wyniki nie istnieją. Oczywiście, robot Google może kiedyś sam trafi na Twoją stronę i ją zindeksuje. Może to trwać nawet lata. Jeśli masz czas to OK, życzę szczęścia.

 

Dlaczego SEO jest ważne w trzech wymiarach?

Ze wpisu “Co to jest SEO” wiesz, że trzeba osiągnąć synergię w trzech wymiarach:

  • technicznej –  na przykład żeby crawler Google ją znalazł i zindeksował 
  • treści – optymalizujesz pod konkretne słowa kluczowe – najpierw trzeba wiedzieć, jakie!
  • reputacji – poprzez budowanie sieci linków, ale także przez spójną strategię komunikacji

Takie spójne działania pozwalają Twoim treściom pokazać się wysoko w SERP-ach

Pamiętaj: wyniki organiczne są trwałe i w długim okresie znacznie tańsze od kampanii płatnej.

Dobrze prowadzone SEO

może Ci dać setki, a nawet tysiące słów kluczowych w Top 10. Oczywiście będziesz potrzebować czasu na takie wyniki, ale raz zbudowany kapitał słów kluczowych będzie trwały i solidny.

I tu też masz dwie opcje. Możesz samodzielnie zająć się SEO lub skorzystać z pomocy eksperta, takiego jak ja.

Żadna z tych opcji nie jest darmowa – robiąc SEO samodzielnie, płacisz swoim czasem, który możesz spożytkować na to, na czym znasz się najlepiej. Decydując się na porady eksperta możesz liczyć na efektywne i skutecznie działania SEO.

Uważaj na takich mistrzów, którzy Ci gwarantują konkretne wyniki i wysokie pozycje. W SEO nie można nic zagwarantować. Oczywiście da się szybko osiągnąć piękne wyniki, jednak niedozwolonymi metodami, spod znaku Black Hat SEO. Algorytm można oszukać, ale na krótko. Potem jest ban od Google, płacz i wołanie: panie, pomóż pan… tamten mnie oszukał….

Dlaczego SEO jest ważne dla użyteczności witryny?

Błędem jest ograniczanie korzyści z SEO wyłącznie do wyników wyszukiwania. Prawidłowe SEO może mieć korzystny wpływ na User eXperience, czyli doświadczenia użytkownika na Twojej stronie. A UX to ważny i niedoceniany obszar SEO. Będzie o tym osobny wpis!

SEO a wydajność strony

Nie bez powodu Google na każdym kroku podkreśla, że szybkość wczytywania strony jest istotnym czynnikiem rankingowym. Szybkość ładowania witryny jest pierwszym doświadczeniem użytkownika. Według badań Google 53% internautów opuszcza stronę, jeśli wczytuje się ona dłużej niż 3 sekundy. Powyżej 3 sekund współczynnik odrzuceń rośnie w tempie geometrycznym. Znasz to? Wolisz jak strona od razu “odpala”, czy jak czekasz, czekasz, czekasz….?

Według badań SEMRush z 2018, aż 83% stron internetowych miało problemy techniczne, które wpływały na szybkość ładowania stron.

Moje własne obserwacje potwierdzają te wyniki. Co ciekawe, zdarza się, że nawet specjalistyczne agencje zajmujące się SEO miewają wskaźniki wydajności na szokująco niskim poziomie! Warto to sprawdzić przed wyborem agencji. Jeśli coś się świeci na czerwono to znaczy, że to ściemniacze a nie eksperci.

Wielu właścicieli serwisów internetowych jest nieświadomych tego, że ich strona wolno się ładuje. Chcesz wiedzieć jak sprawdzić wydajność Twojej strony? Możesz sprawdzić od razu przy pomocy tych czterech darmowych narzędzi.

błąd 404

Wyeliminowanie błędu 404

Nie ma gorszego doświadczenia dla użytkownika, jeśli klikasz link w poszukiwaniu informacji lub odpowiedzi a w odpowiedzi otrzymujesz komunikat – nie ma takiej strony! Frustracja zapewniona. W najlepszym przypadku użytkownik cofnie się krok wstecz, jednak zwykle tracisz jego zainteresowanie.

Takie sytuacje się zdarzają i musisz szybko reagować. Skąd masz wiedzieć, czy wszystkie strony działają? Trzeba to sprawdzać. Na przykład moim ulubionym narzędziem, Screaming Frog lub w Google Search Console.

Opieka SEO nad stroną da Ci te informacje i inne ostrzeżenia nawet natychmiast. To ważne, jeśli nad stroną pracuje zespół i błędy się po prostu zdażają. Warto je eliminować najszybciej jak to możliwe.

Dlaczego SEO jest ważne? podsumowanie

SEO działa jak tunning auta. Twoja witryna, dobrze zestrojona i ustawiona, może dać Ci te kilka procent, które zadecydują o tym, że to Twoją ofertę wybiorą klienci. 

Monitorując na bieżąco wskaźniki SEO wiesz, czy wszystko jest OK i  możesz szybko reagować w razie problemów.

Jeśli inwestujesz w płatną reklamę bez optymalizacji SEO to pewnie tracisz pieniądze. Dlatego watro kliknąć przycisk poniżej i się dowiedzieć czegoś o swojej witrynie.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *