81
/ 100
We wpisie Co to jest SEO, starałem się wyjaśnić najważniejsze obszary optymalizacji. Teraz czas odpowiedzieć na pytanie, dlaczego SEO jest ważne?
Dobre SEO to trwałe, wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania
Są dwie drogi do wysokich pozycji na stronach wyników wyszukiwania:- płatna reklama Google Ads (AdWords)
- optymalizowane wpisy wyszukiwane organicznie
Dlaczego SEO jest ważne w trzech wymiarach?
Ze wpisu „Co to jest SEO” wiesz, że trzeba osiągnąć synergię w trzech wymiarach:- technicznej – na przykład żeby crawler Google ją znalazł i zindeksował
- treści – optymalizujesz pod konkretne słowa kluczowe – najpierw trzeba wiedzieć, jakie!
- reputacji – poprzez budowanie sieci linków, ale także przez spójną strategię komunikacji
Pamiętaj: wyniki organiczne są trwałe i w długim okresie tańsze od kampanii płatnej.
Dobrze prowadzone SEO
może Ci dać setki, a nawet tysiące słów kluczowych w Top 10. Oczywiście będziesz potrzebować czasu na takie wyniki, ale raz zbudowany kapitał słów kluczowych będzie trwały i solidny. I tu też masz dwie opcje. Możesz samodzielnie zająć się SEO lub skorzystać z pomocy specjalisty. Żadna z tych opcji nie jest darmowa – robiąc SEO samodzielnie, płacisz swoim czasem, który możesz spożytkować na to, na czym znasz się najlepiej. Decydując się na porady eksperta możesz liczyć na efektywne i skutecznie działania SEO. Uważaj na takich mistrzów, którzy Ci gwarantują konkretne wyniki i wysokie pozycje. W SEO nie można nic zagwarantować. Oczywiście da się szybko osiągnąć piękne wyniki, jednak niedozwolonymi metodami, spod znaku Black Hat SEO. Algorytm można oszukać, ale na krótko. Potem jest ban od Google, płacz i wołanie: panie, pomóż pan… tamten mnie oszukał….Dlaczego SEO jest ważne dla użyteczności witryny?
Błędem jest ograniczanie korzyści z SEO wyłącznie do wyników wyszukiwania. Prawidłowe SEO może mieć korzystny wpływ na User eXperience, czyli doświadczenia użytkownika na Twojej stronie. A UX to ważny i niedoceniany obszar SEO. Będzie o tym osobny wpis!SEO a wydajność strony
Wydajność to jedna ze składowych doświadczeń użytkownika (UX). Nie bez powodu Google na każdym kroku podkreśla, że szybkość wczytywania strony jest istotnym czynnikiem rankingowym. Znasz to? Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. To właśnie szybkość ładowania Twojej witryny. Według badań Google 53% internautów opuszcza stronę, jeśli wczytuje się ona dłużej niż 3 sekundy. Powyżej 3 sekund współczynnik odrzuceń (Bounce Rate) rośnie w tempie geometrycznym. Zastanów się, jak Ty reagujesz. Wolisz jak strona od razu „odpala”, czy jak czekasz, czekasz, czekasz….? Według badań SEMRush z 2018, aż 83% stron internetowych miało problemy techniczne, które wpływały na szybkość ładowania stron. Moje własne obserwacje potwierdzają te wyniki. Co ciekawe, zdarza się, że nawet specjalistyczne agencje zajmujące się SEO miewają wskaźniki wydajności na szokująco niskim poziomie! Warto to sprawdzić przed wyborem agencji. Jeśli coś się świeci na czerwono to znaczy, że to ściemniacze a nie eksperci. Wielu właścicieli serwisów internetowych jest nieświadomych tego, że ich strona wolno się ładuje. Chcesz wiedzieć jak sprawdzić wydajność Twojej strony? Możesz sprawdzić od razu przy pomocy tych czterech darmowych narzędzi.