seo lokalne

SEO lokalne, czyli pozycjonowanie w 3 krokach

90 / 100

SEO lokalne może być wymarzoną strategią promocji biznesu, szczególnie dla usługodawców i specjalistycznych sklepów.  Jesteś w podróży i szukasz pizzerii w okolicy?  Chcesz iść do fryzjera? Szukasz najnowszej gry planszowej? Zepsuła Ci się pralka? A może potrzebujesz porady prawnika? Gdzie zaczynasz poszukiwania? Założę się, że w Google!

Czym jest SEO lokalne?

Seo lokalne to optymalizacja serwisu pod kątem wyszukiwań ograniczonych do konkretnej lokalizacji. Chodzi o to, żeby Twój biznes był widoczny w wynikach Google na frazy powiązane z nazwą miejscowości, dzielnicy, a nawet ulicy.

Oczywiście ma to sens, jeśli świadczysz usługi lub sprzedajesz towary pod określonym adresem. Poznaj teraz 3 kroki, które dzielą Cię od lepszej widoczności w wynikach Google.

seo lokalne

1 krok: utwórz wizytówkę w Google Moja Firma

„Nie potrzebuję wizytówki w Google Moja Firma, bo konkurencja będzie mi tam wpisywała fejkowe złe opinie” – tak mówił mój znajomy mechanik.  Swoją drogą to świetny fachowiec i sam bym mu wstawił z miejsca 5 gwiazdek, ale nie mam gdzie!  Ostatnio, z powodu COVID-19 biznes mu siadł i nieśmiało zagaił, „Jacek, wytłumacz mi te wizytówki….” a więc dla niego i dla Ciebie:

Google Moja Firma – podstawa SEO lokalnego

Gdy ktoś szuka czegoś w Google w Twojej okolicy, wyszukiwarka wyświetla dane z Google Moja Firma w specjalnej sekcji wyników wyszukiwania lokalnego, na mapie i na liście  polecanych firm. Co zrobić, żeby znaleźć się na tej liście?

Pierwszy krok, to założenie wizytówki, a może lepiej, profilu firmy.

Wystarczy odwiedzić stronę Google Moja Firma i krok po kroku podać wymagane informacje.  Gdy uzupełnisz niezbędne dane, Google wyśle na podany adres list z kodem, który aktywuje widoczność profilu Twojej firmy w Google. To metoda weryfikacji, że faktycznie kontrolujesz podany adres.

SEO lokalne
źródło: business.google.com

To prawda, konkurencja uwielbia wpisywać złe opinie. Ale to drobiazg, można sobie z tym poradzić i zneutralizować fałszywe komentarze. Jeśli chcesz pojawiać się wysoko w wynikach musisz koniecznie zająć się aktualizacją profilu.  Odpowiadać na komentarze, publikować nowe zdjęcia, uaktualniać informacje. Nie masz na to czasu albo nie wiesz jak?

Pomocna może być funkcja dodania specjalisty SEO jako menedżera profilu firmy w panelu zarządzania firmą w Google.

2 krok: optymalizacja treści pod wyszukiwanie lokalne

Aby skutecznie optymalizować treści, potrzebujesz listę najbardziej popularnych słów kluczowych, powiązanych z Twoim biznesem. Warto zacząć od analizy konkurencji, tego nigdy za wiele.  Pomocny może być na przykład  SEMStorm, który dysponuje opcją lokalizacji analizy słów kluczowych.

Pogrupuj słowa kluczowe i zaprojektuj treści, które je wykorzystają. Jeśli prowadzisz blog, zaplanuj serię wpisów pozycjonowanych na wybrane frazy.  Jeżeli prowadzisz profile firmowe w Social Mediach, uwzględnij je także w Twojej strategii komunikacji. Nie wiesz, jak to wszystko zrobić? Zajrzyj do wpisu o strategii komunikacji.

Wejdź w skórę Twojego klienta – spróbuj wpisać do wyszukiwarki frazy charakterystyczne dla Twojego biznesu i nie zapomnij o dodaniu lokalizacji. Przejrzyj i oceń wyniki SERP – wyciągnij wnioski dla własnej strategii.

3 krok: buduj reputację

SEO lokalne nie różni się zasadniczo od „zwykłego” SEO. Zawsze musisz zadbać o:

Google w wynikach lokalnych stawia na firmy, które są znane, mają silne linki zewnętrzne, ale także są popularne w innych kanałach i mediach, także tradycyjnych.

Promuj Twój lokalny biznes w miejscowych katalogach i innych mediach. Nie bój się recenzji i rankingów. Zadbaj o lokalny PR. Wykorzystuj wszystkie możliwe kanały, by promować swój biznes lokalnie. Wielki Brat Google to zauważy i doceni w wynikach SERP.

SEO lokalne – podsumowanie

Pozycjonowanie lokalne opiera się zasadniczo na słowach kluczowych z „długiego ogona”. Takie słowa mają dwie, duże zalety:

  • dobrze konwertują
  • indeksują na wiele wariantów słów zawartych w wielowyrazowej frazie

Dlatego optymalizacja treści pod kątem SEO lokalnego wydaje się najważniejszym z trzech kroków. Jednak aby osiągnąć sukces w pozycjonowaniu lokalnym, musisz zrobić wszystkie trzy.

Jeśli chcesz, żebym Ci w tym pomógł, zadzwoń, napisz, porozmawiamy. Możesz tylko zyskać.

I na koniec kilka propozycji, oraz lista zagadnień, na które warto zwrócić uwagę w konkretnych przypadkach.

Seo lokalne w przykładach

Oto możliwe zastosowania pozycjonowania lokalnego dla konkretnych branż. Czytaj, zainspiruj się, wykorzystaj.

18170cookie-checkSEO lokalne, czyli pozycjonowanie w 3 krokach

4 thoughts on “SEO lokalne, czyli pozycjonowanie w 3 krokach”

  1. Ale należy pamiętać, że long taile wpływają także na pozycjonowanie fraz głównych z których się składają, więc uważam, że warto je linkować.

  2. Jacek Sobkowski

    To prawda Paweł. Trzeba jednak pamiętać, że bycie w Top 3 na frazy, które wyszukuje 20 osób to moim zdaniem tracenie czasu i energii. Long talie tak, ale takie, które są relatywnie popularne i konkurencyjne.

  3. Zalety, jakie może nam przynieść pozycjonowanie na frazy z długim ogonem, zdecydowanie opowiadają się za tym, że warto je wdrożyć na swojej stronie. Zarówno dla biznesów loklanych jak i dla posiadaczy towarów czy usług o konkretnych cechach, jakich mogą poszukiwać potencjalni klienci.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *