pozycjonowanie dla warsztatu samochodowego

Pozycjonowanie warsztatu samochodowego

84 / 100

Pozycjonowanie warsztatu samochodowego to świetny przykład na SEO lokalne. Mało kto decyduje się jechać zepsutym autem do innego miasta… Oto kilka porad, jak zaplanować i zrealizować SEO dla warsztatu samochodowego. Sprawdź, co to jest SEO, jeśli nie wiesz lub nie masz pewności. 

Krok 1 – jaki jest Twój cel?

pozycjonowanie warsztatu samochodowego

  1. W Internecie znajdziesz mnóstwo wpisów, jak pozycjonować warsztat samochodowy. Będzie tam o Google Moja firma, słowach kluczowych, treściach na blogu. To wszystko prawda, ale moim zdaniem trzeba zacząć od zastanowienia się, jakie efekty ma Ci dać pozycjonowanie warsztatu.

Nie wiesz, albo nie masz pewności? Oto kilka sugestii, od czego możesz zacząć. Na przykład:

  • chcę mieć więcej klientów
  • będę wysyłał mailingi z ofertami specjalnymi – potrzebuję adresy mailowe i zgody marketingowe
  • na mojej stronie można umówić wizytę w terminarzu internetowym – tam chcę kierować ruch

Pierwsza propozycja jest oczywista, ale mało konkretna i trudno mierzalna. A w marketingu internetowym możesz zmierzyć wszystko i dzięki temu sprawdzić, czy wybrane metody są skuteczne.
Żeby to zadziałało, to:

  1. Opisz oczekiwany, mierzalny cel działania klienta na Twojej stronie (konwersję)
  2. Wybierz miejsce konwersji – na jaką stronę Twojego serwisu powinien być kierowany ruch? A może nie na stronę? Może wolisz, żeby do Ciebie dzwonili? To też może być Twój cel
  3. Określ, jaką wartość celu (niekoniecznie pieniężną, może być ilość) chcesz osiągnąć i w jakim czasie.

Wygląda skomplikowanie? Tylko na pierwszy rzut oka. Dzięki jasnemu określeniu celu, pozycjonowanie warsztatu samochodowego będzie skuteczniejsze i łatwiejsze do oceny.

Pozycjonowanie warsztatu samochodowego -krok drugi

Jeśli już wiesz, co i w jakim czasie chcesz osiągnąć, czas przystąpić do działania.

  1. Jeśli jeszcze nie masz wizytówki w Google Moja Firma, to załóż ją koniecznie. Odpowiedź na pytanie, dlaczego to ważne i jak to zrobić, znajdziesz we wpisie SEO lokalne.
  2. Sprawdź stan techniczny, widoczność i strukturę linków strony internetowej Twojego warsztatu, czyli przeprowadź audyt SEO. Możesz zamówić darmowy audyt tutaj.
  3. Z audytu dowiesz się, jaki jest stan Twojej domeny i co jest do poprawienia, żeby pozycjonowanie było skuteczne. Działania pozycjonowania na słabej technicznie stronie to strata czasu i pieniędzy.  Pomogę Ci usunąć najważniejsze problemy.
  4.  Poznaj słowa kluczowe Twojego biznesu i dodaj do nich Twoją lokalizację. Słowa kluczowe to duży temat, będzie o tym dedykowany wpis.
  5. Porównaj się z lokalną konkurencją – jak oni są widoczni w Internecie i na jakie słowa kluczowe?
  6. Zaplanuj treści i kanały komunikacji, dostosowane do preferencji Twoich klientów. 
  7. Idealnie byłoby stworzyć persony, żeby Ci było łatwiej to zrobić.
  8. Zacznij publikować treści, określ wskaźniki efektywności i mierz skuteczność,
  9. Daj sobie czas! To ważne, bo efekty w SEO przychodzą po dłuższym czasie, może to być 3 miesiące, może pół roku a może nawet dłużej. Zaakceptuj to, zanim zdecydujesz się na SEO.

Masz wrażenie, że pozycjonowanie warsztatu samochodowego to mnóstwo pracy? I tak jest w istocie. Dlatego są tacy ludzie jak ja, którzy zajmują się zawodowo SEO i marketingiem treści, żebyś Ty mógł się skupić na obsłudze nowych klientów, których przybywa dzięki dobremu pozycjonowaniu.

Trzeci krok, czyli początek podróży

pozycjonowanie dla warsztatu samochodowego

Jeśli wytrzymasz te 3-6 miesięcy, po których pozycjonowanie warsztatu samochodowego daje pierwsze efekty, idę o zakład, że nie będziesz chciał przestać. Jednak musisz wiedzieć, że optymalizacja SEO to proces ciągły. Jeśli chcesz utrzymać wyniki i  zyskiwać nowe słowa kluczowe do Top 10 wyników wyszukiwania lokalnego, musisz na bieżąco kontrolować stan witryny, dodawać nowe treści i aktywnie promować stronę w innych kanałach, na przykład w mediach społecznościowych. Facebook i Instagram sprawdzają się znakomicie.  Ale to temat na zupełnie inną opowieść.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to dobry moment, żeby  zamówić bezpłatny audyt Twojej strony.

A może nie masz jeszcze strony? To super! Bo to doskonały moment, żeby wystartować z SEO! Dobrze zoptymalizowana strona na etapie projektu to znacznie lepszy efekt pozycjonowania.

Zajrzyj na stronę Oferta SEO i Content i sprawdź, czy jest tam coś, co mogę zrobić dla Ciebie.

Jeśli chcesz zadzwonić lub napisać maila, zajrzyj do zakładki Kontakt.

Jeżeli masz uwagi lub pytania do treści, dodaj komentarz poniżej.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *