PROram – SEO po norwesku – i nie tylko!
proram.no

Polsko – norweska spółka inżynierska PROram to projekt zbliżony charakterem do HydroBIM. Przewaga konkurencyjna firmy opiera się na eksperckiej wiedzy i międzynarodowym doświadczeniu w dziedzinie metrologii przemysłowej i procesów Quality Assurance w spawalnictwie i konstrukcji.

Moim zadaniem jest opracowanie i wdrożenie strategii komunikacji firmy w Internecie. Cel to jasny przekaz o kompetencjach firmy. Pokazanie jej przewagi konkurencyjnej i dowodów na skuteczność poprzez prezentację wybranych realizacji.

Analiza początkowa

Pierwszy krok w każdym realizowanym przeze mnie projekcie SEO to określenie stanu zerowego i wymiernych wskaźników KPI, żeby można było monitorować postępy. Jeśli chodzi o aspekty techniczne, to wyniki mojego audytu były powyżej przeciętnej. Gorzej było natomiast z treścią – strona była typową wizytówką. Oznacza to mało oryginalnych treści, a to skutkuje niewielką liczbą zaindeksowanych przez wyszukiwarkę fraz. Na stronie był co prawda opis kompetencji i doświadczenia firmy, jednak brakowało szczegółów. Moim zadaniem było to zmienić.

Strategia SEO dla PROram

Jeśli naszym celem jest, żeby strona firmowa była widoczna w wynikach wyszukiwania organicznego na słowa kluczowe związane z branżą, w której działamy, to musimy wiedzieć, jakie to słowa. Pierwszym źródłem danych jest oferta firmy, drugim – analiza konkurencji.

Zaproponowałem i od kilku miesięcy wdrażam politykę contentu. Więcej konkretów i case studies, mniej ogólników. Każdy artykuł ma jasny cel: budować autorytet PROram.

Rodzaje treści:

  • Informacyjne – poradniki o metrologii, skanowaniu 3D, Quality Assurance.
  • Case studies – konkretne przykłady realizacji projektów PROram. Pokazanie zastosowanych rozwiązań i korzyści dla klientów.
  • Edukacyjne – nowości w branży, testy narzędzi, eksperckie komentarze, w planach seria szkoleń z PolyWorks.

Dystrybucja treści

Witryna firmowa jest miejscem, gdzie zwykle zainteresowani usługami firmy szukają w pierwszej kolejności więcej informacji o firmie i jej ofercie. Inne kanały komunikacji, w tym social media, powinny pełnić rolę wpierającą treści na stronie firmowej. Tak jest właśnie w przypadku PROram.

Wyzwaniem jest wielojęzyczna struktura strony, co w praktyce oznacza potrójną optymalizację SEO. Z drugiej strony to szansa, aby pojawiać się w lokalnych wersjach językowych wyszukiwarek.

LinkedIn


Jeśli Twoje produkty lub usługi są skierowane do klientów biznesowych, to LinkedIn jest miejscem, gdzie prawdopodobnie są Twoi klienci. Zdania co do skuteczności działań marketingowych na LinkedIn są podzielone. LinkedInowy karnawał samozwańczych guru i coachów z prędkością światła prześcigających się w podpowiadaniu nam, jak mamy żyć i co robić, bywa frustrujący. Osobiście uważam, że to kanał do budowania reputacji i informacji, nie do sprzedaży, ale to inna historia. Dla mnie to idealny kanał do promocji treści. Efekt? Większa rozpoznawalność i zaangażowanie odbiorców.

YouTube

Treści techniczne najlepiej tłumaczyć wizualnie. Postawiłem na proste formaty:

  • Demonstrowanie technologii – co robimy, jak pracujemy? Jak przebiega kontrola jakości?
  • Case studies w formie wideo – krótkie nagrania prezentujące konkretne projekty.
  • Eksperckie webinary i szkolenia – to mamy w planach, realizujemy cykl filmów szkoleniowych z PolyWorks

Promocja treści

W czasach masowej produkcji contentu z wykorzystaniem AI nawet najlepsze prędzej zginą zalane przez morze generycznej papki, produkowanej za parę groszy przez Chat GPT, niż same się wypromują. Aby było jasne – ja nie mam nic przeciw sztucznej inteligencji – sam mam wielu agentów AI dostrojonych do projektów – ale to też temat na inny wpis. Ważne, żeby promować wpisy, a kanały social media są jednym z miejsc, gdzie można to robić. Dlatego działamy na Facebooku i Instagramie, choć osobiście pozostaję sceptyczny co do skuteczności tych kanałów w komunikacji B2B. Dlatego nie należy też zapominać o systematycznym budowaniu sieci linków zewnętrznych – tu proponuję stawiać na jakość, nie na ilość.


Monitorowanie i analiza wyników

SEO to proces, nie jednorazowe działanie. Jest mnóstwo narzędzi do monitorowania i analizy wyników SEO. Moim zdaniem najważniejsze to Google Analytics i Google Search Console. Dodatkowo Ahrefs i SEMStorm. Senuto akurat nie jest moim ulubionym narzędziem, ale przecież nie wszystko się każdemu musi podobać.

Opracowałem listę najważniejszych KPI, mierzymy je przy pomocy wyżej wymienionych narzędzi, analizujemy wyniki i wprowadzamy modyfikacje do naszych działań.


Content i SEO w Norwegii

Strategia komunikacji PROram.no w Iinternecie to przykład kompleksowego podejścia do SEO i content marketingu. Optymalizacja techniczna, dobrze dobrane słowa kluczowe, wartościowe treści i przemyślana dystrybucja na LinkedIn i YouTube przynoszą efekty.

Rezultaty?

  • Większa widoczność w Google.
  • Zwiększony ruch na stronie.
  • Większa rozpoznawalność PROram w branży.
  • Więcej zapytań ofertowych.

To dowód na to, że skuteczna strategia SEO i content marketingu może realnie przełożyć się na biznes. 🚀

PROram – SEO po norwesku – i nie tylko!
Przewiń na górę