Dobry content wspiera realizację celów marketingowych, a konkretnie konwersji na Twojej stronie. Internauci nie odwiedzają Twojej strony po to, żeby sobie poczytać. Content na Twojej stronie ma odpowiadać na intencje wyszukiwania użytkownika. Wyróżnia się cztery typy intencji wyszukiwania:
- nawigacyjną
- informacyjną
- handlową
- transakcyjną
W zależności od Twoich celów biznesowych tworzę content, który jest odpowiedzią na intencję wyszukiwania Internautów
Moja strategia content marketingu jest budowana i realizowana zawsze w powiązaniu z Twoimi celami biznesowymi.
Content marketing to nie jest sztuka dla sztuki – to ważny element strategii w Internecie, która ma prowadzić do wzrostu Twoich zysków.

Jestem freelancerem, osobiście odpowiadam za jakość i efekty mojej pracy. Nie musisz się martwić, że jak już wszystko uzgodnimy to zniknę, a obsługiwać Cię będzie Junior Account na przyuczeniu…
Jak powstaje wartościowy content?
Przede wszystkim dobry content jest wartościowy dla odbiorców. Dostarcza odpowiedzi na ich pytania, rozwiązuje ich problemy, informuje, bawi lub inspiruje. Jest stworzony z myślą o ich potrzebach, interesach i oczekiwaniach. Wyszukiwarka preferuje takie treści i jeśli publikacja spełnia inne, SEO-we kryteria, to jest szansa, że taki tekst pojawi się wysoko w liście propozycji na frazę wpisaną jako pytanie użytkownika.
Dobry content jest również oryginalny. Unikalne i autentyczne treści wyróżniają Twoją markę spośród konkurencji i czynią ją bardziej atrakcyjną dla odbiorców.
Tworzenie dobrego contentu to nie jest popisywanie się erudycją copywritera. Dobry content jest napisany prostym językiem, w stylu przystępnym i dopasowanym do odbiorców. Gramatyka, interpunkcja i ortografia są poprawne. Struktura tekstu jest logiczna i zrozumiała.
Treść jest sformatowana przejrzyście, nie mamy do czynienia ze „ścianą tekstu”. Dobrze zaprojektowane grafiki, obrazy i filmy zwiększają zaangażowanie odbiorców.
Tworzenie dobrego contentu wymaga czasu, umiejętności i kreatywności, dlatego dobry content nie jest tani.
Content marketing nie ogranicza się do publikacji tekstu na stronie
Content marketing to przemyślana strategia, rozłożona w czasie. Strategia to opis drogi, jaką musisz przejść, aby osiągnąć wyznaczony cel. Z punktu, gdzie jesteś teraz do miejsca, gdzie chcesz być za, załóżmy, 5 lat.
Strategów namnożyło się ostatnio mnóstwo – bo strategię jest skomponować stosunkowo łatwo! Gorzej z realizacją – ale to już Twój problem – strateg za Ciebie tego nie zrobi! Aby zrealizować strategię musisz mieć taktykę – czyli wiedzieć, jakimi metodami chcesz osiągać kolejne kamienie milowe. Jeśli to już wiesz, czas na realizację, czyli realne działania operacyjne.
Dobry content to nie tylko blog firmowy. Nie zapominaj o social mediach i YouTube. Nie musisz być od razu wszędzie. Ważne, żeby w pierwszej kolejności być widocznym tam, gdzie są Twoi klienci. Dlatego pierwszym krokiem jest opisanie Twojego idealnego klienta (persony) i dopasowanie kanałów komunikacji, języka i tonu odpowiedniego do jego charakteru. Kolejnym krokiem jest zaprojektowanie strategii słów kluczowych, która będzie trzonem Twojej komunikacji. Następnie produkcja treści, publikowanie i, o czym wiele firm zapomina, promocja. Jest tego trochę – dlatego są tacy ludzie jak ja, którzy mogą to zrobić dla Ciebie. Ja jestem w biznesie wystarczająco długo, by rozumieć powiązanie strategii, taktyki i działań operacyjnych w biznesie, co wykorzystałem pracując w ramach ograniczonego budżetu (firma z Krakowa :)) dla HydroBIM.

Unikalny, wartościowy content – kreacja treści czyli copywriting
Copywriterzy to teraz mają ciężko. Chat GPT zniszczył nawet tych super tanich „mistrzów słowa”, którzy sprzedawali na Allegro swoje teksty w jakichś surrealistycznie niskich stawkach kilkanaście złotych za 1000 znaków ze spacjami. Treści tworzone maszynowo przez narzędzia sztucznej inteligencji powstają masowo, szybko i tanio. Do tego nierzadko są dobrze oceniane przez wyszukiwarki i wysoko rankują. Nie ma sensu zaklinać rzeczywistości, że to nieprawda. Tak po prostu jest. Jak to się ma do tego co robię ja?
Zajmuję się tworzeniem treści specjalistycznych. Korzystam z płatnej wersji Chata GPT jak tylko się pojawił. Pracuję między innymi dla wymienionego powyżej krakowskiego startupu inżynierskiego HydroBIM, gdzie publikuję specjalistyczne treści związane z projektowaniem infrastruktury liniowej, BIM, GIS, ochrony środowiska, bioróżnorodności. Dla Whiblo napisałem serię wysoko rankujących tekstów o ESG i Compliance, dla Proram piszę o metrologii i spawalnictwie. Także po angielsku. Czy ja się na tym wszystkim znam? Może nie od razu, ale dzięki AI się szybko poznaję…
Oprócz Chata używam, Perplexity, Claude i jeszcze kilku narzędzi, lecz nie po to, żeby Chat mi wypluł generyczny tekst pełen „kluczowych” określeń, ale by mi pomógł w researchu i strukturze artykułu.

Treści są moje a Ej-Aj jest moim pracownikiem, z którym się konsultuję. Przyznaję – świetne narzędzie dla solopreneuera! Jednak tylko narzędzie – nie wystarczy kupić fortepian, by wygrać konkurs chopinowski…
Co czeka strony internetowe bez wartościowych treści?
Ja sam raczej nie buduję stron internetowych. Owszem, zdarza mi się, jednak znam swoje ograniczenia i po prostu szkoda mi na to czasu. Niech to robią fachowcy – zresztą to temat na osobny wpis, bo z mojej praktyki wynika, że niewielu twórców stron internetowych ma jakiekolwiek pojęcie o SEO.
Dlatego zawsze warto przy projektowaniu lub przebudowie serwisu zwrócić się do eksperta SEO i poprosić go o rekomendacje. Tu nieskromnie polecam kontakt ze mną 🙂
Z drugiej strony przestrzegam przed bardzo powszechną praktyką skupiania się na warstwie wizualnej przy projektowaniu nowej witryny firmowej. Oczywiście, wygląd ma znaczenie. To ważna część User eXperience. Jednak długofalowo cały czas to Content is the King!
Strona bez aktualizowanej systematycznie treści pozostanie wyłącznie wizytówką, która prędzej czy później zginie gdzieś głęboko w otchłani Internetu…
Wdrożenie strategii content marketingu
Dobry content marketing to coś więcej niż tylko tworzenie treści – to strategia budowania zaufania, przyciągania klientów, wzmacniania reputacji i autorytetu. Dobrze zaplanowane i zoptymalizowane treści sprawią, że Twoja marka stanie się widoczna tam, gdzie szukają jej potencjalni klienci. Kluczem do sukcesu jest regularność, jakość i dostosowanie do intencji użytkowników.
Chcesz, aby Twój content rzeczywiście działał i generował ruch? Postaw na jakość. Skontaktuj się z CONTRADE – stworzę i zrealizuję strategię treści, która wyniesie Twoją firmę na wyższy poziom! 🚀
Chcesz dowiedzieć się, kim jestem? Zapraszam na mój profil na LinkedIn.