Jacek Sobkowski

Sprzedawca, purchaser, marketingowiec, PiaRowiec, konsultant biznesowy z wieloletnim doświadczeniem. Łatwiej wymienić gdzie nie byłem (Antarktyda i Ameryka Południowa). Regularnie biegam, jeżdżę na rowerze, gram (słabo) na gitarze, fotografuję i namalowałem jeden naprawdę dobry obraz (akwarela). Jestem fanem motorsportu, szczególnie F1 i WRC, a mój podziw dla Roberta Kubicy graniczy z fanatyzmem.

Intencja informacyjna i transakcyjna

Intencja informacyjna i transakcyjna to najważniejsze powody, które zmuszają ludzi do wpisania czegokolwiek do wyszukiwarki. Można temat intencji rozkładać na więcej czynników. Moim zdaniem wszystkie pytania można pogrupować według tych dwóch intencji. SEO jest trochę bardziej skomplikowane, niż pozycjonowanie na wybrane słowa kluczowe i kupowanie linków. Może się zdziwisz, ale optymalizację strony internetowej robimy nie …

Intencja informacyjna i transakcyjna Read More »

Wartość postrzegana przez klienta

Miałem dziś ciekawe doświadczenie. Rozmawiałem z potencjalnym klientem na temat współpracy. Klient korzysta z usług dużej firmy konsultingowej, której płaci 5 razy więcej, niż ja wyceniam moje usługi. Jakość usług, które teraz kupuje klient, moim zdaniem nie jest 5 razy wyższa a porównywalna. Może nawet ja jestem lepszy? Dlaczego więc klient bez wahania kupuje produkt …

Wartość postrzegana przez klienta Read More »

Analiza SERP i monitoring w Senuto

Analiza SERP, czyli widoczności na liście Search Engine Results Pages, służy do oceny skuteczności pozycjonowania. Jeśli Twoim celem jest wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania, to właśnie analiza SERP pokaże Ci rezultaty Twoich wysiłków (lub agencji SEO). W analizie SERP porównujesz wyniki Twoich wysiłków SEO z dokonaniami konkurencji. Dzięki analizie SERP możesz wnioskować, jakie działania konkurencji …

Analiza SERP i monitoring w Senuto Read More »

Persona zakupowa w marketingu

Kim jest persona zakupowa? Wbrew pozorom dobre opisanie persony zakupowej nie jest proste. Dlatego powstało wiele szkół tworzenia person, powstały persony B2C, B2B i tak dalej. Masz to szczęście, że prowadzisz biznes w czasach marketingu cyfrowego, więc nie musisz opierać się wyłącznie na Twoim wyobrażeniu Buyer Persony. Możesz wykorzystać dane analityczne, na przykład z Google …

Persona zakupowa w marketingu Read More »