słowa kluczowe senuto

Analiza SERP i monitoring w Senuto

89 / 100

Analiza SERP, czyli widoczności na liście Search Engine Results Pages, służy do oceny skuteczności pozycjonowania. Jeśli Twoim celem jest wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania, to właśnie analiza SERP pokaże Ci rezultaty Twoich wysiłków (lub agencji SEO). W analizie SERP porównujesz wyniki Twoich wysiłków SEO z dokonaniami konkurencji. Dzięki analizie SERP możesz wnioskować, jakie działania konkurencji są skuteczne i co możesz poprawić u siebie.

Do czego służy analiza SERP i monitoring pozycji?

SEO nie jest magią ani sztuką dla sztuki. Działania SEO powinny mieć określony cel. Na przykład ściągnięcie wartościowego ruchu organicznego na Twoją stronę. Jak to wygląda w praktyce? Internauci wpisują do Google zapytania a zadaniem słynnego algorytmu jest zaprezentowanie jak najlepszych rezultatów wyszukiwania. Nie ma sensu teraz pisać, jak to się dzieje. Możesz w wolnej chwili przeczytać jak działa Google. Chodzi o to, że trzeba dążyć do osiągnięcia jak najwyższych pozycji w SERP. Najlepiej w Top10 wyników wyszukiwania na określone słowa kluczowe, które są ważne dla Twojego biznesu. Jakie to słowa to już zależy od celów biznesowych Twojej firmy i Twojej strategii komunikacji. Analiza SERP pomaga Ci zobaczyć, jak wygląda SEO i content stron, które w Top 10 już są.

Chcę tutaj wyraźnie podkreślić, że sukces w SEO to nie jest widoczność na setki tysięcy słów kluczowych. Sukces w SEO to jest widoczność na topowych pozycjach SERP na te słowa, które generują sprzedaż. Liczy się jakość, nie ilość.

Dlatego analiza SERP jest ważna dla Ciebie i moim zdaniem powinna być stałym elementem Twojej strategii sprzedaży i marketingu. Warto wprowadzić do raportów współczynniki efektywności związane z analizą SERP i analizować je na okresowych spotkaniach zespołu sprzedaży i marketingu w Twojej Firmie. A jeśli Ty jesteś całym zespołem, to nie zaniedbuj analizy SERP, bo to bardzo pożyteczne narzędzie wspomagające ulepszanie Twojego biznesu.

Im wyżej jesteś w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa, że ktoś zobaczy, kliknie i przeczyta Twój wpis.

Narzędzia do monitorowania pozycji w wynikach wyszukiwania

gsc analiza serp

Twoim podstawowym narzędziem “must have” i do tego bezpłatnym, jest Google Search Console. Jeśli masz skonfigurowany dostęp i regularnie przeglądasz raporty to super. Jeśli nie, to teraz jest dobry moment, żeby to naprawić. Kliknij link powyżej i skonfiguruj.

W największym skrócie GSC pozwoli Ci zorientować się, jak Twoje treści indeksuje Google, jakie słowa kluczowe dają Ci wizyty na stronie i jak wygląda stan techniczny Twojej witryny. Problem jest taki, że do analizy SERP GSC nadaje się słabo. Jakość informacji z GSC poprawia bezpłatne narzędzie, czyli Ahrefs Webmaster Tools. Bardzo polecam! Ale to wciąż nie jest analiza SERP.

Okej, GSC i AWT dają nam informacje wyłącznie o naszej witrynie. Jak zbadać konkurencję? Do tego służą narzędzia płatne, na przykład Senuto.

Jak to robią w Senuto?

Senuto to pierwsze narzędzie SEO z jakim się zetknąłem. Dlaczego jeszcze o nim nie pisałem? Bo moje osobiste relacje z Senuto są trudne. I broń Boże nie jest to ich wina! Tak sympatycznego, kompetentnego i gotowego do pomocy suportu życzę każdej firmie!

Wiktoria, Kuba, oficjalnie i publicznie dziękuję Wam za cierpliwość w edukowaniu wyjątkowo opornego materiału, czyli Jacka.

U mnie z Senuto jest podobnie jak z graniem na gitarze. Robię to często, ale jakość jest daleka od zamierzonej. I nie jest to wina gitary…

analiza serp w senuto

Senuto to polskie narzędzie, bardzo popularne w środowisku SEO. Stale rozwijane i udoskonalane, a przy tym dostępne praktycznie dla każdego. To narzędzie płatne, udostępnia bezpłatny dostęp testowy. Możesz bez problemu zapoznać się z podstawowymi funkcjami, jakie oferuje Senuto zanim zdecydujesz się na abonament.

Senuto a analiza SERP i monitoring pozycji

Dzięki Senuto możesz zbadać strony własne i konkurencyjne. Kluczowe funkcjonalności Senuto to:

  • Analiza widoczności
  • Baza słów kluczowych
  • Monitoring pozycji
  • Analiza SERP ( w wersji beta, ale działa jak trzeba)

W analizie SERP wystarczy wpisać badane słowo kluczowe i otrzymasz raport z informacjami o parametrach treści, które Google zindeksował na to słowo w Top 10 wyników wyszukiwania. Nie ma sensu, żebym przepisywał instrukcję od Senuto, jeśli chcesz poznać szczegóły, zajrzyj po prostu na ich stronę.

Jeśli zdecydujesz się , żeby Twój wpis celowany na dane słowo kluczowe korzystał z informacji, które uzyskasz dzięki analizie, warto sprawdzać czy to ma sens. Do tego służy kolejna funkcja Senuto, czyli monitoring pozycji.

Analiza SERP bez monitoringu pozycji raczej nie ma raczej sensu. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak to się robi w Senuto, sprawdź ten wpis na ich blogu.

Inne narzędzia do analizy SERP

Z opisywanych już przeze mnie narzędzi warto zainteresować się Surferem, który z analizy SERP stworzył wręcz podstawę działania. Ciekawie wykorzystuje analizę SEMSTORM w bardzo fajnym, nowym Asystencie Contentu.

Jak widzisz narzędzi jest sporo i dostaniesz z nich jeszcze więcej danych. Teraz kluczem do sukcesu jest wyciągnięcie z tych danych właściwych wniosków. Bo automatyczne wybieranie tego, co działa u innych pewnie nie przyniesie Ci spodziewanych efektów. Jeśli potrzebujesz rady i pomocy w analizie SERP lub innych aspektach SEO lub polityki treści zadzwoń lub napisz.

27330cookie-checkAnaliza SERP i monitoring w Senuto

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *