t-shaped digital marketer
Doświadczenie, wiedza, rozwój
Ekspert SEO i contentu – Jacek Sobkowski
Przez lata pracy w marketingu i sprzedaży popełniłem chyba większość możliwych do zrobienia błędów. Szczęśliwie miałem też trochę sukcesów. Czy nauczyłem się czegoś na błędach? Mam nadzieję 🙂 Nigdy nie ograniczałem się do wąskiej specjalizacji. To pewnie też był błąd. A może wręcz przeciwinie? Teraz wykorzystuję swoje doświadczenie w sprzedaży, marketingu i PR i dążę do tego, by zobaczyć i zrozumieć Big Picture.
Specjalizuję się w SEO i Content Marketingu, poczynając od strategii a kończąc na tworzeniu treści w zgodzie z najlepszymi zasadami SEO. Czym różnię się od innych content writerów i SEO-wców?
- Po pierwsze: jestem co najmniej „dwa w jednym”. Potrafię zrobić audyt strony internetowej i napisać dobry, zoptymalizowany tekst, który będzie interesujący dla ludzi i zgodny z najnowszymi standardami Google
- Po drugie: potrafię zarządzać CMS na platformie WordPress – nawet postawiłem kilka niezłych stron na gotowcach
- Po trzecie: nie ma dla mnie trudnych tematów. Mam ponad 25 lat doświadczenia w biznesie dużym i małym, krajowym i międzynarodowym. Głównie w IT, ale sprzedawałem wino, pracowałem dla producenta oświetlenia LED, huty i fermy jaj.
- Po czwarte: jestem freelancerem od 2004 roku. Taka forma pracy wymaga dużej dyscypliny. W osiąganiu wyników pomagają mi zasady metodologii SCRUM. Każde zlecenie jest projektem ipracuję stosując zasady project managemant.
Moja wiedza, umiejętności i doświadczenie mogą teraz pracować na Twój sukces!
Sprawdź moją standardową ofertę
Może to nie jest kluczowa informacja, jednak dodam, że czynnie uprawiam sport (pobiegłem kiedyś maraton w Berlinie), regularnie jeżdżę na rowerze, ćwiczę Tai Chi, dużo czytam i gram (kiepsko) na gitarze. Być może powiedzenie „w zdrowym ciele zdrowy duch” jest mocno zgrane, ale ja w to wierzę i stosuję w praktyce.
Jestem fanem F1, a mój podziw i szacunek dla Roberta Kubicy graniczy z fanatyzmen.
Jakimi metodami pracuje Jacek Sobkowski?
Z doświadczenia wiem, że każdy problem można rozwiązać w czterech krokach. Czasami trzeba je powtórzyć, ale algorytm jest prosty:
- Wyznaczam mierzalny cel SMART
- Opracowuję strategię i taktykę dojścia do celu
- Wyznaczam KPI, wprowadzam w życie działania operacyjne i monitoruję efekty
- Sukcesywnie oceniam rezultaty, wzmacniam to, co działa, zmieniam to, co nie działa
Żadna wiedza tajemna. Proste zarządzanie projektem a nie jakaś ściema. Jeśli Ty też tak pracujesz, to szybko znajdziemy wspólny język.
Słucham tego, co mówisz. Twój cel biznesowy wyznacza kierunek mojego SEO i Contentu
Przed 2021 rokiem byłem po stronie klienta agencji. Może miałem pecha, ale w każdej firmie trafiałem na złotoustych szefów, którzy w magiczy sposób znikali po podpisaniu umowy, a opieke nad klientem przejmował Junior Account na przyuczeniu. Efekty takiej współpracy były takie, że Agencja mnie przekonywała, że brak jej wyników to moja wina, bo… najczęściej strona jest słaba technicznie i „panie, kto to panu postawił?”
Dlatego skończyłem kurs SEO Manager w BlueArray, jednej z największych agencji SEO w UK. Tak mnie to wciągnęło, że teraz SEO jest moją pasją, zawodem i może trochę hobby. Wyrobiłem własne podejście do optymalizowania treści i chyba skuteczne, jeśli wziąć pod lupę wyniki moich klientów hydrobim.pl i ecolet.ro.
SEO i content marketing nie są sztuką dla sztuki. Mają wspomagać biznes!
Dlatego ważne jest umieszczenie działań SEO i Content w kontekście celów biznesowych. Strategia to plan, roadmapa, która prowadzi nas z pozycji, na których jesteśmy teraz, do celu – czyli tam, gdzie chcemy być. Jeśli SEO się robi w oderwaniu od celu biznesowego firmy, to efekt zawsze będzie zły.
Nowe projekty zaczynam od zbadania stanu początkowego. Robię audyt SEO w trzech płaszczyznach:
- SEO technicznego
- Widoczności serwisu w SERP
- Struktury linków
Jak wiadomo, co jest do poprawienia, to można mierzyć i uczciwie oceniać wyniki, prawda?